2013. november 28., csütörtök

Feydeau bohózatot mutat be a Madách Színház


Tegnap tartották a Madách Színház új bemutatójának sajtótájékoztatóját. A körúti színház deszkáin 2014. január 31-én debütál majd George Feydeau Kézről kézre (La main passe) című bohózata.

Szirtes Tamás, a színház igazgatója a tájékoztatón kifejtette, hogy meg kell találni a zenés és a prózai előadások bemutatásának arányát. Így vélekedett a bohózatról: „Magam részéről tisztelem és szeretem Feydeaut, aki a bohózat műfajának talán az egyik legjelentősebb és legrangosabb szereplője. A bohózat, egyfelől mindig nevettet, másfelől pedig nagyon mély emberi tulajdonságokat mutat meg.”  A Kézről kézre karaktereiben és típusaiban modern hangulatot teremt.


A párizsi házaspár makulátlan nappalijában a gramofon fölveszi azt is, amit nem kéne. Apró gikszer -- szétesik tőle a világ. Férjek, feleségek, szeretők és udvarlók menekülnek egymás karjába és egymás karjából, hogy minden reményteli fordulattal egyre nagyobb bajba kerüljenek. A spicces szomszédot ez nem izgatja: ő csak a ruháját keresi pisztollyal a kézben. Madame Chanalnak fölrémlik a tanulság: Ha néha be lehetne iktatni egy szeretőt, mindjárt több lenne a hűséges feleség.

 Az előadás rendezője Réthly Attila lesz, aki most először rendez a Madách Színházban.


Hujber Ferenc, aki Alcide Chanalt alakítja a darabban, elmondta, hogy immáron kétszer szerepelt  a szerző által írt művekben, valamint megemlítette, hogy ő azok közé a színészek közé tartozik, aki sokkal jobban szereti a bohózatokat a komolyabb daraboknál. A bohózatoknak ugyanis mindig szigorú kottája van, és mérhetetlen alázatra van szükség a játszásához.


Magyar Attila humorosan konstatálta, hogy még nem olvasta a darabot, sőt, még a szerepe nevét se tudja kimondani, ugyanis az olvasópróba csak jövő héten lesz. De azért annyit megtudhattunk, hogy a karaktere csak hebeg-habog, és állandóan átesik az asztalon, székeken.

Ekanem Bálinttól megtudhattuk, hogy első prózai szerepét játszhatja el, és nagyon boldog, hogy ilyen színészekkel léphet egy színpadra.
Nagy Sándor megjegyezte, miszerint Ady azt mondta, hogy Feydeaut sem lehet mindig ugyanúgy játszani.

Balogh Anna elmondta hogy amellett, hogy sok zenés darabban láthatta már a közönség, sorra megtalálják a drámai és vígjáték szerepek is. Fontosnak tartja azt is, az hogy ne legyen akkora szakadék a zenés színjátszás és a prózai színjátszás között. Nagy örömére ismét megmutathatja magát a Madách Színház színpadán, most épp egy bohózatban.

Feydeau  a bohózat valaha élt legnagyobb mestere, „a műfaj Bachja”. Elsöprő komédiáiban illúzió és pátosz nélkül láttatja a világot: onnan, ahonnan már mindenen csak nevetni lehet.
„Micsoda őrületesen bolondos helyzetek és figurák. Szikrázott úgy, hogy a szikrák rózsacsokrokat rajzoltak.” (Ady Endre, 1905,  a Kézről kézre bemutatóján)

Kézről kézre

Fordította és átdolgozta: Hamvai Kornél

ÉMILE RENAUX: Nagy Sándor
FRANCINE, a felesége: Pikali Gerda
HUBERTIN: Barabás Kiss Zoltán
ALCIDE CHANAL: Hujber Ferenc
SOPHIE, a felesége: Balogh Anna
COUSTOUILLU, politikus:  Magyar Attila
BELGENCE: Barát Attila
PLANTELOUP, nyomozó: Székhelyi József
ÉTIENNE: Pusztaszeri Kornél
AUGUSTE:  Ekanem Bálint

Díszlettervező: Csanádi Judit
Jelmeztervező: Szűcs Edit
Zenei szerkesztő: Kocsák Tibor
Rendező: Réthly Attila
Bemutató: 2014. január 31.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon várjuk a bemutatót!! A szereposztás fergeteges!

    VálaszTörlés
  2. Ripacskodó, vontatott, nézhetetlen. saskabaré színvonal. Fusson, ki merre lát!

    VálaszTörlés

Szerzői jogi megjegyzés

Az oldal tartalmát olyan cikkek, interjúk alkotják, melyek CSAK NÁLUNK olvashatóak, mi állítjuk azt elő. Kérjük Olvasóinkat, hogy ezt tartsák szem előtt.
Köszönjük! Üdv: Kultúrgengszterek csapat