2014. május 10., szombat

Lindsey Stirling: a lány, aki új szintre emelte a hegedűművészetet // Lindsey Stirling: the girl who raised the art of the violin to the next level

Please scroll down to the English version of the interview!

Lindsey Stirling korunk egyik kiemelkedő hegedűművésze. Ez a fiatal amerikai lány energikus, érzelmekkel és szenvedéllyel teli videoklipjeiben nem csak hegedűjátékával, de légies tánclépéseivel és elragadó mosolyával is magára vonja az internetes közönség figyelmét. YouTube videóinak milliós nézettsége van, ő mégis elismertségét és közkedveltségét meghazudtoló szerénységgel és vidámsággal válaszolt feltett kérdéseinkre.



Úgy tudjuk egy mormon közösségben nevelkedtél. Hogy törtél ki ebből a zárt közösségből?
Nem kellett kitörnöm... Úgy értem, hogy nem egy zárt közösségben éltem és ezért nem is törtem ki sehonnan (nevet). Mormon vagyok, ízig-vérig, és a neveltetésem és hitem nagy hatással voltak azokra a döntéseimre, amiket eddig hoztam. Ez jelentős része annak, aki vagyok. Rendkívül hálás vagyok a barátaimnak és a családomnak, akik szerettek, tanítottak, támogattak és bátorítottak, hogy a legjobb emberré válhassak és sose adjam fel, függetlenül attól, hogy a világ elfogad engem, vagy sem.

Kitől kaptad az első hegedűdet?
A szüleim vettek nekem egy hegedűt amikor hat éves voltam, és elkezdtem az első leckéimet. Nagyon pici volt! Igazság szerint még mindig megvan.

Mi jött előbb a hegedű, a tánc, vagy az éneklés?
Határozottan az éneklés! Azóta dalolom ki a kicsi szívem, amióta csak gőgicsélek (nevet). Teljesen megőrjítettem a nővéreimet ("Állítsátok már leeee!"). A szüleim sem voltak zenészek, de imádták a zenét és ösztönözték minden ez irányú erőfeszítésünket. Így amikor elkezdtem érdeklődést mutatni a hegedű iránt, az anyukám keresett egy tanárt, annak ellenére, hogy nem engedhette meg magának. Áldozatot hozott... sok mindent feladott, amire vágyott, hogy taníthasson minket. Mi pedig megjegyeztük: "Használd fel, használd el, használd ki, vagy ne használd egyáltalán".

Mi volt a legmeghatározóbb zenei élményed eddig?
Ó te jó ég... Nem hiszem, hogy csak egy olyan momentum volt az életemben, ami a LEGmeghatározóbb volt... sok kisebb zenei élményem volt, ami idáig vezetett. De talán az America's Got Talent volt a legnagyobb ráébredés. Arra késztetett, hogy eldöntsem: tanulok belőle és folytatom, vagy bedobom a törölközőt és feladom? Végül, miután úgy döntöttem, hogy előre nézek és folytatom a zenei karriert, ez a tapasztalat táplálta a siker iránti vágyam annak ellenére, hogy az esélyek ellenem szóltak.

Mit jelent számodra a zene?
A zene az, amiért érdemes élni. Egyformán lehet a jó és a rossz ereje, és én a jó ereje akarok lenni.

Forrás: Lindsey Stirling


Te egy igazi pozitív, boldog, mosolygós személyiség vagy, miből merítesz ennyi energiát?
Az egyik dolog, ami megkülönbözteti a mormonokat a többségtől, az az egészség kódjuk, az úgy nevezett "Bölcsesség Szava". Én nem iszom alkoholt, nem dohányzom, még csak nem is kávézom. Igyekszem egészségesen étkezni: sok gyümölcsöt, gabonafélét és zöldséget, kevés húst enni, és sokat edzem. Imádkozom és a tanokat olvasom minden nap, ami határozottan fellendít. Hogy lehetnék nem energikus és boldog, amikor tudom, hogy van egy Szent Atya ott fenn, aki figyel rám, és azt akarja, hogy sikeres legyek? Ő azt akarja, hogy minden gyermeke sikeres legyen, de hinnünk kell ebben, és elfogadni Őt és a segítségét, ha el akarjuk érni az ebből származó előnyöket.

Milyen tanácsot adnál a pályakezdőknek?
Ne hanyagoljátok el az unalmas dolgokat, úgy mint a skálázás és a hármashangzat felbontások. Ezek rettenetes unalmasak, tudom. De ha egyszer elsajátítjátok, ez egyenes utat jelent a zenei szabadsághoz!

A videoklipjeid mind egyediek és profik. Kinek az ötletei alapján készülnek?
Biztos vagyok benne, hogy az inspirációm nagy része azoktól az emberektől, helyektől, bölcsességekből és tapasztalatokból származik, amelyek hatással voltak az életemre. De végül a történetek belőlem születnek. Nem kérek, vagy fizetek meg másokat, hogy segítsenek ebben. Képek vannak a fejemben, amiket látok, és gyakran ezek adnak inspirációt a zenémhez is.

Gondoltál rá valaha, hogy a "hagyományos" úton add át a zenéd, vagy úgy döntöttél, hogy a Youtube és az iTunes a jövő, és ezzel érdemes elindulni? Nem vagyok ellene a rádiónak, vagy a lemezszerződésnek sem. De őszintén szólva nem találkoztam olyan lemezcéggel, amelyik olyasmit tudott volna ajánlani, ami még nincs meg. Úgyhogy inkább maradok annál, amit most is csinálok (YouTube, turnézás, interjúk). Ez már jól bevált nekem.

Mi a legnagyobb álmod?
Imádnám, ha nyernék egy Grammy-t, és lenne egy aranylemezem az USA-ban.

Hogyan fogalmaznád meg, ki is az a Lindsey Stirling?
Leginkább az, amit látsz... egy boldog, vicces, kreatív, energikus ember, aki szereti a zenét és az embereket. Amit a legtöbben nem látnak, hogy én is 100%-ig ember vagyok. Tudok nyűgös, szomorú, vagy aggodalmaskodó lenni, néha bocsánatot kell kérnem dolgokért, amiket mondtam, vagy tettem. Néha sírok, ha túl fáradt vagy stresszes vagyok. Amikor az emberek olyanokat mondanak nekem, hogy "Tökéletes vagy!", akkor nevetni akarok és azt felelni: "Ha te azt tudnád...". Senki sem tökéletes, de én próbálkozni fogok, amíg csak élek.

*****
Forrás: Lindsey Stirling

























Lindsey Stirling is one of the most exceptional violin artists of our time. This young American girl is getting the attention of the world's online society with her energetic, emotional and passionate video clips, in which she shows off not only her spectacular violinist skills, but also her airy dance moves and her adorable smile. Her Youtube videos have already hit millions of views. Despite of her popularity and success she answered our questions in her humble and funny way. 

I read that you grew up in a Mormon community. How did you break out from such a closed community?
I didn’t…I mean that I didn’t live in a closed community, and I never broke out of it either haha. I’m a Mormon, true blue, through and through, and my upbringing and beliefs have made a monumental difference in the choices I have made that have gotten me to this point. It is a huge part of who I am. I am so grateful for the friends and family in my life who have loved, taught, supported, and encouraged me to be the best person I can be to and to never give up, regardless of whether the rest of the world accepts me or not.

Who gave you your first violin?
My parents bought me a violin when I was six, when I first started lessons.  It was so tiny!  I actually still have it.

Which one came into your life first: the violin, the dancing or the singing?
Singing definitely came first; I have been singing my little heart out since the day I could coo haha; it drove my sisters crazy (“make her stoooop!”) Neither of my parents were musicians, but they absolutely loved music and encouraged any efforts on our part. So as soon as I started expressing interest in the violin, my mom found a teacher, even though she really couldn’t afford it. She sacrificed…gave up a lot of the things she wanted for so she could give us lessons growing up.  We learned to “use it up, wear it out, make it do or do without.”

What was the most influential musical experience of your life?
Oh gosh…I’m not sure if I can say there was just one moment that was the MOST influential…so many smaller musical experiences have really brought me to this point.  But I guess my experience on America’s Got Talent was the biggest wake up call. It forced me to make a choice: was I going to learn from it and go on? Or was I going to throw in the towel and give up? Ultimately, after I made the choice to move forward with a career in music, that experience fueled my desire to succeed despite the odds against me.

What does music mean to you?
Music is what makes life worth living. It is equally powerful in it’s ability to be a force for good or for evil, and I want to be a force for good.



You are a really positive, happy, smiling person, what gives you so much energy?
One of the things that sets Mormons apart is their health code, known as the “Word of Wisdom.” I don’t drink; I don’t smoke; I don’t even drink coffee. I try to eat healthy (lots of fruits, grains, and veggies), I eat a minimal amount of meat, and I exercise. I pray and read scriptures every day, and that definitely gives me a boost. How can I not be energetic and happy when I know there’s a Heavenly Father out there watching over me, and who wants me to succeed? He wants all of his children to succeed, but we have to believe that and accept Him and His help in our lives if we want to benefit from it.

What advice would you give beginners?
Don’t neglect the boring stuff: scales, arpeggios, etc. They are horribly tedious, I know. But once mastered it’s the gateway to musical freedom. 

Your video clips tell stories in a unique, professional way. Who gives you the ideas?
I’m sure a lot of my inspiration comes from the people, places, wisdom, and experiences of others who have impacted my life. But ultimately, the stories come from inside of me. I don’t pay someone or ask anyone to help me with my story-lines. They are images I see in my mind, and are often the inspiration for the music I create.

Have you ever considered to make music "the usual way", or you've decided that youtube+iTunes is the future and went with that?
I’m not opposed to being on the radio, or even signing with a label.  But honestly, I haven’t been able to find a label that is able to offer me anything I don’t already have. So at this point I’m sticking to what I’m doing right now (YouTube, touring, interviews).  It’s working pretty well for me. 

What is your biggest dream?
I would absolutely love to get a Grammy and a gold album in the USA.

What would you tell, who is the real Lindsey Stirling?
I am pretty much what you see...happy, fun, creative, energetic, love music, love performing, love people. What some people don’t see is that I’m 100% human. I can be grouchy, sad, worried, sometimes I have to apologize for things that I say or do and sometimes I cry when I get too tired or too stressed. When people make comments to me like, “You’re perfect!” I want to laugh and say, “If you only knew.” ;)  Nobody’s perfect.  But I’ll never stop trying till I get there.

Forrás: Lindsey Stirling

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szerzői jogi megjegyzés

Az oldal tartalmát olyan cikkek, interjúk alkotják, melyek CSAK NÁLUNK olvashatóak, mi állítjuk azt elő. Kérjük Olvasóinkat, hogy ezt tartsák szem előtt.
Köszönjük! Üdv: Kultúrgengszterek csapat