2013. július 25., csütörtök

Római vakáció Szentendrén

Bizonyára senkinek sem kell bemutatnunk az Audrey Hepburn és Gregory Peck főszereplésével készült, 1953-as kultikus filmet, a Római vakációt, mely elindította az Anna hercegnő szerepét játszó bájosan filigrán színésznőt a világhírhez vezető úton. A filmes világ díjak tömkelegével jutalmazta az akkori gyakorlattól eltérően teljes egészében Rómában forgatott filmet, melyben az örök város harmadik főszereplőként végigkíséri főhőseink útját. Idén nyáron Szentendre veszi át Róma szerepét, hiszen az Orlai Produkció gondozásában, a Szentendrei Teátrumban elevenedik meg a szabadlelkű hercegnő és a hírhajhász újságíró története, ezúttal Tenki Rékával és Fekete Ernővel a címszerepben.




2013. július 16., kedd

Kőműves Kelemen balladája a RaM Colosseumban

Örömmel jelentjük, hogy blogunk partnereként üdvözölheti a Viva la Musical! weboldalt, mely honlap cikkeiből, interjúiból nálunk is olvashattok majd néhányat. Elsőként a nemrégiben Alföldi Róbert rendezésében, Stohl András főszereplésével bemutatott Kőműves Kelemen rockballada szemléletes kritikáját hoztuk el nektek. 























2013. július 10., szerda

The Audience: Audiencián Helen Mirrennél – Kritika | Review

Bemutató: 2013. február 15. Gielgud Theatre, London
 
(**English language review below**)

2005 őszén járunk. Egy Londonhoz közeli filmstúdióban épp felvétel zajlik. A kamerák előtt Helen Mirren kimért eleganciával nyújtja a kezét, amelyre Martin Sheen az udvari protokollal ellentétben nemcsak ráhajol, hanem meg is csókolja. A kéz visszahúzódik, az arc alig észrevehetően megrándul. Ikonikus jelenet bontakozik ki II. Erzsébet angol királynő és miniszterelnöke, Tony Blair között. A kamerák árnyékában meghúzódó forgatókönyvíró gondolataiban pedig körvonalazódik egy színdarab.
 
The Audience (Gielgud Theatre): Helen Mirren II. Erzsébet szerepében
(Forrás: independent.co.uk)

2013. július 2., kedd

Ünnepi nyílt nap a Margitszigeti Szabadtéri Színpadnál

A Budapesti Nyári Fesztivál július 6-án nyílt napot szervez a 75. születésnapját ünneplő Margitszigeti Szabadtéri Színpad felújításának és megnyitásának alkalmából. A látogatók betekinthetnek a „kulisszák” mögé, útjára indul a lóvasút, valamint borkóstolóval és más meglepetésekkel is készülnek a szervezők.

A felújított Margitszigeti Szabadtéri Színpad és Víztorony. Fotó: Kálló Péter 

2013. július 1., hétfő

The Cripple of Inishmaan – Kritika | Review

Bemutató: 2013. június 8. Noel Coward Theatre, London

(**English language review below**)

Martin McDonagh-t forgatókönyvei tették világszerte ismertté, köztük is elsősorban az Erőszakik című filmé (In Bruges), amely a két Bruges-be száműzött bérgyilkos politikailag korrektnek nem éppen nevezhető stílusú kalandjait követi nyomon lónyugtatót szedő törpével, nemdohányzó kanadaiakkal, kövér turistákkal és építészetkedvelő alvilági vezetővel. McDonagh azonban először drámaíróként tűnt fel. The Cripple of Inishmaan című, 1997-ben bemutatott fekete komédiáját mindössze 26 évesen írta. A darabot a Radnóti Színház 10 éven keresztül játszotta A kripli címmel.

Daniel Radcliffe (Billy Claven) a The Cripple of Inishmaan főszerepében
(Forrás: independent.co.uk)

Az ír származású McDonagh műveit sajátos stílus köti össze – legyen szó színpadi műről vagy mozifilmről – amelyet leginkább a kegyetlen humor jellemez. Szereplői körülményei gyakran drámaiak, de annyira találó, humorral átszőtt jellemkritikával, hogy a néző előbb hatalmasakat nevet, majd rögtön elszégyelli magát. A The Cripple of Inishmaan ékes példa erre.

2013. június 29., szombat

"Nekem a színház az otthon." - Interjú Fekete Ernővel



Fekete Ernő neve sokak számára a szinkron világából lehet ismerős, hiszen pályája során olyan kiváló színészeknek kölcsönözte a hangját, mint Robert Downey Jr., Christian Bale, Javier Bardem, Gerard Butler vagy Joaquin Phoenix. A Katona József Színház közönsége azonban egy másik oldaláról ismerheti a Jászai Mari-díjas művészt: Fekete Ernő tizennyolc éve a színház társulatának elismert tagja. Szerepeit felsorolni is hosszú lenne. Játszott többek között Csehov, Shakespeare, Victor Hugo, Ibsen, Dosztojevszkij, Spiró György és Weöres Sándor darabban, vendégszerepelt a Vígszínházban, a Radnótiban, a Bárkában és a Nemzeti Színházban. Láthattuk a Sorstalanságban, a 2006-os Lorában, hallhattuk hangoskönyveken, rádiójátékokban. Rendkívül gazdag szakmai pályájáról, első szinkronos botladozásairól, megvalósult álmairól, művészi működéséről beszélgettünk Fekete Ernővel. * Mélyinterjú *

2013. június 28., péntek

"A régi álmok jó álmok voltak. Ugyan nem váltak valóra, de jó, hogy voltak."

- A szív hídjai ajánló


Egy családanya küzdelme önmagával. Amikor a régi álmokat már egészen elfelejtettük és beletörődve éljük a hétköznapok szürke egyhangúságát, mihez kezdjünk a szembe jövő változás lehetőségével? Néha nehéz elhinni, hogy életünk más utat is vehet és egy szebb jövőt is remélhetünk. A kérdés csak az, hogy mindezért félre tudjuk-e dobni a múltat és a jelent, a családot, a kötelességeket.




A szív hídjai című filmet Novák Eszter és Zöldi Gergely állították színpadra az Orlai Produkció keretein belül. A '95-ös romantikus drámát az egyik főszerepet játszó Clint Eastwood rendezte, partnernőjét, Meryl Streepet pedig Oscar-díjra is jelölték alakításáért. A történet egy amerikai kisvárosban játszódik. Két fiatal édesanyjuk hagyatékát nézi át, és megdöbbentő titokra lel a régi iratok és naplók között. Amellett, hogy saját életük árnyoldalaival kell megküzdenie a testvérpárnak (akiket a színdarabban Szamosi Zsófia és Chován Gábor alakít), ráébrednek, hogy anyjuk sem egészen az az ember volt, akinek hitték. És talán az az áldozat, amit meghozott értük, sokkal nagyobb befolyással bírt későbbi, felnőtt énjükre.

2013. június 2., vasárnap

Kottavető, avagy fejjel a hangfalnak, nyakig a zenében

Két társulat. Átrium. Majd egy tucat szemtelenül tehetséges fiatal. Egy nekemkedvenc rendező. Korunk és a régmúlt slágerei. Botok, bohócorrok, ventilátorok, füst, maskarák, az összes általam ismert hangszer „szor” kettő és a pingvin. Színház-koncert, koncert-színház. És a nagybetűs SZÓRAKOZÁS.

Forrás: facebook.com/hoppart.tarsulat


























Az előbb felsorolt számtalan tárgy nehezen képzelhető el színpadon rendezett formában, ebben az előadásban számomra azonban igenis volt egy rendezett koncepció. Egy olyan koncepció, amely egy üzenetet akart átadni. A koncepciót talán épp ez az üzenet határozta meg. Az üzenet tartalma egy kicsit meghatározhatatlan, egy kicsit szubjektív. 

Szerzői jogi megjegyzés

Az oldal tartalmát olyan cikkek, interjúk alkotják, melyek CSAK NÁLUNK olvashatóak, mi állítjuk azt elő. Kérjük Olvasóinkat, hogy ezt tartsák szem előtt.
Köszönjük! Üdv: Kultúrgengszterek csapat